Direcții generale
Atunci când alegi fotografii, gândește-te cum comunică acestea promisiunea de brand a orașului. Ele trebuie să “vorbească” despre oameni, autenticitate, emoție și creativitate.
Iașul este un oraș vibrant și divers, iar esența sa nu stă doar în clădiri și simbolurile trecutului, ci și în efervescența prezentului. Fotografiile sunt o parte esențială în comunicarea poveștii orașului.
Principii:
- Folosește doar fotografii ale fotografilor profesioniști.
- Alege fotografii care comunică cu intenție ceea ce vrei să spui. Ele trebuie să întărească mesajul materialului grafic și verbal.
- Nu folosi fotografii care sunt aglomerate vizual. Ele trebuie să aibă un punct central de focus și suficient spațiu în care ochiul să se odihnească.
- Nu folosi mai multe stiluri fotografice în același material. Consecvența vizuală e importantă.
Teme
Pentru a facilita alegerea fotografiilor, le-am structurat pe 4 teme generale, fiecare din ele împărțite în teme secundare, exemplificate în seturile de mai jos, în ordinea importanței lor. Consultă această pagină de fiecare dată când ai de făcut o alegere foto.
Iașul creativ
- IT și inovație
- Evenimente și comunități creative
- Produse locale
- Artă contemporană
Iașul experiențelor
- Orașul studenților
- Orașul diversității
- Orașul delicios
- Orașul distracției
Iașul verde și activ
Iașul istoric și tradițional
- Arhitectură
- Istorie
- Tradiții și obieciuri
- Spiritualitate
Iașul creativ
Oamenii sunt esența orașului. Ei sunt creatorii care modelează timpul în Iași. Principala temă fotografică a identității de brand trebuie să se bazeze pe poveștile lor și ale creațiilor lor, de la artă contemporană, la produse tech și handmade.
IT și inovație
Evenimente și comunități creative






Iașul experiențelor
Iași e un oraș tânăr, viu, efervescent și divers. Sufletul orașului sunt tinerii și mediul academic. Tema fotografică trebuie să arate dinamismul și spiritul lor prietenos.
Orașul studenților
Orașul diversității
Iașul verde și activ
Parcurile Iașului, și mai ales zonele naturale din jurul orașului, trebuie să fie o temă centrală în fotografiile de brand. Acestea trebuie să vorbească despre plimbări în natură, cycling, parcuri de aventură, degustări de vin, sporturi în aer liber, camping.
Iașul istoric și tradițional
Iașul e capitala istorică a României și cel mai important centru religios din țară. Această temă trebuie să arate patrimoniul cultural, architectura (inclusiv cea din perioada comunistă), monumentele istorice, tradițiile locale și spiritualitatea religioasă.
Tradiții și obiceiuri
Încadrarea fotografiilor
În compoziții, fotografiile pot fi folosite fie ca fundal, fie încasetate în dreptunghiuri simple cu colțurile rotunjite, pe întreaga pagină sau doar pe jumătate.
E important să folosești doar șabloanele de pe acest site, disponibile pentru descărcare aici. Dacă vrei să recreezi compozițiile, asigură-te că respecți toate regulile prezentate în acest manual.
Pentru mai multe infomații privind folosirea fotografiilor încadrate în logo, click aici.
Reguli
Pentru asigurarea clarității și a unui stil unitar al identității de brand, te rugăm să ai în vedere următoarele reguli atunci când folosești fotografii:
- Nu plasa niciodată text pe fotografie.
- Nu tăia fotografia astfel încât elemente importante (sau fețe) să fie în afara cadrului. Fundalurile din fotografii au un rol important în echilibrul vizual.
- Nu crește expunerea sau luminozitatea fotografiilor excesiv.
- Nu scădea contrastul fotografiilor.
- Nu aplica umbre în spatele fotografiilor.
- Nu folosi filtre de culoare.
- Nu folosi imagini de rezoluție mică. Vor apărea pixelate în print chiar dacă pe ecran pot părea ok.
- Nu schimba proporțiile originale ale fotografiei.
- Nu aplica contur pe fotografie.
- Nu roti fotografiile.
- Nu încadra fotografia în nicio formă.
- Nu aplica gradienți sau transparență pe fotografii.